Cateva ganduri….

Asa….ca de inceput de an scolar….dupa primele impresii…sa speram ca totusi, aparentele inseala…
  Sa incepem cu Timeea, boboaca noastra de clasa I…cu tot tacamul de emotii, cu nervii de la festivitatea de inceput de an scolar, trecem peste toate….noi stiam ca vom avea o anumita doamna invatatoare…insa, surpriza…am fost strigati la alta clasa…si nu a fost nici o greseala…:(au fost mai multi parinti in situatia mea..si  singura explicatie  ce ni s-a dat a fost atasata de niste scuze penibile…trebuia pastrata competitia, sa aiba ambele doamne in clasa copii cu rezultate bune, doar nu trebuiau adunati intr-o singura clasa copiii cu calificative foarte bune de la gradi, nu? Si uite asa si-au “impartit” copiii, in pofida cererii noastre scrise la depunerea dosarelor in primavara…nu-i bai, asta e….trecem mai departe….sper ca Timeea se va obisnui cu doamna invatatoare( pe care nu o prea place)….incerc sa o incurajez in fiecare zi….dar nu o place si pace buna..:(sper ca se va imprieteni si cu ceilalti copii…o duc la scoala in fiecare dimineata, iar cand plec mi se rupe inima cand o las asa pierduta….se uita dupa mine cu o privire care zice “ia-ma acasa”..:(:(
Iar Teo….alta poveste…plange in fiecare zi cand il las la gradi…:( nu stiu cum sa il mai impac…doamna educatoare este o femeie exceptionala, cu experienta, il linisteste pana la urma….insa ma doare sufletul cand il las plangand….si eu plec plangand….:(  Sper, in timp sa nu mai planga dupa mine cand ii las la scoala sau la gradi pentru 4 ore….
Eu…am sentimente impartite, cam confuze in ultima perioada….sotul zice ca exagerez, ca asa trebuie sa fie….prin asta am trecut si noi cand eram copii…insa eu nu ma resemnez ca “asa trebuie”….as fi vrut alt sistem educational pentru copiii mei….mi-ar fi placut sa-i scolarizez acasa…in alte tari si chiar in unele zone din Romania i se spune “homescool”….eu oricum ma ocup de ei zilnic, in casa la noi e o distractie a face teme, a picta, a decupa…citim povesti, invatam si poezii…noi asta am facut in vacanta….din caldura familiei copiii intra intr-un mediu rece, indiferent….cel putin in privinta scolii….nu conteaza sufletul copilului , personalitatea lui…..sistemul educational din Romania trebuie sa scoata copii “educati”( indopati  cu foarte multe informatii) pe banda rulanta….acest proces de formare a micilor robotei nu implica atasarea emotionala de copil….sau eventual doar de aceia care au parinti cu ceva banuti in plus…restul, ce mai conteaza?
Ma doare dezamagirea Timeei…ma doare plansul lui Teo….dar ce mai conteaza parerea mea printre atatea pareri? Sunt doar o mama suparata pe sistemul scolar…pe lipsa de alte variante…se pare ca ai mei copii vor merge la scoala ca “asa trebuie” si vor invata din alte motive in afara placerii  de a invata…
 Cu durere in suflet, Elena

Lasă un răspuns

